We weten allemaal dat ‘pedagogisch-didactisch’ handelen de basis is van ons vak. Maar hoe pakken we dat blended aan?
Er zijn nogal wat containerbegrippen in omloop als het gaat om blended leren en onderwijs op afstand. Om binnen Curio dezelfde (digi)taal te spreken zijn op deze pagina de belangrijkste begrippen gedefinieerd.
Pedagogisch-didactisch handelen is de basis van ons vak. Maar hoe pak je dat nu goed aan? Op deze pagina vind je meer uitleg van de belangrijkste begrippen inclusief een hoop tips om jezelf verder te verdiepen.
Een blended les ontwerpen vraagt net even wat anders dan een traditionele les ontwerpen. We helpen je hier op weg. Wil je meer informatie over curriculum ontwerp en blended learning in het algemeen kijk dan op de subpagina blended ontwerp.
In onderwijsland is er veel aandacht voor formatief handelen. Het gedachtegoed van formatief handelen haalt het accent af van allesbepalende toetsmomenten op het einde van een periode en legt juist het accent op het ontwikkelingsproces van de lerende gedurende de gehele periode.
Een vorm van flexibiliseren is het leren minder afhankelijk maken van een vaste tijd- en plaats voor de student. Eén van de uitwerkingen hiervan is het student-paced leren. Leerlingen en studenten krijgen de ruimte om zelf het tempo van hun leren te bepalen, aansluitend bij hun eigen leerbehoefte.