Fysieke en digitale ruimte - Curio Hub Fysieke en digitale ruimte - Curio Hub
  

Leerapplicatielandschap

Binnen Curio wordt de ‘burchtmetafoor’ gehanteerd. Hierbij worden leerapplicaties en -tools opgedeeld in 3 categorieën: burcht, stad en platteland. Zo zie je eenvoudig of een tool wel of niet gebruikt mag worden en of hier centrale sturing of betaling op zit.


De fysieke ruimte in beeld

Actief en flexibel leren mogelijk maken met goed blended ontwerp.

Multiwerkruimte | Breda | vmbo

<p style="font-weight: 400;">Onze studenten <strong>leren door te doen</strong>. Steekwoorden voor actief leren zijn blended de basis, veel praktijk, van sturing naar zelfsturing, veel uitproberen, flexibel leren: versnellen kan, wekelijkse keuzelessen. We mixen leeractiviteiten fysiek en online. We mixen leeractiviteiten op school, buiten school (theater de Maagd) en thuis (video’s en e-learning modules).</p> <p style="font-weight: 400;">Een <strong>inspirerende, fysieke leerruimte</strong> maakt of breekt je blended onderwijs. Het TechLab biedt dit door o.a. verrijdbare tafels, flexibele elementen, kleinere werk-presentatieruimtes, bergruimte maakmateriaal en vanuit thuis online meedoen (OBS-bot).</p>

Digicoach

De fysieke ruimte

De fysieke onderwijsruimte betreft elke fysieke plek, inclusief leertechnologie, waar leren en lesgeven plaatsvinden. In je onderwijsontwerp houd je rekening met de soort onderwijsruimtes die nodig zijn voor de activerende leeractiviteiten die je ontwerpt.


De digitale ruimte

De digitale ruimte betreft zowel de beschikbare leerapplicaties (tools) van Curio als de online leeromgeving, waarbinnen zowel het synchrone als asynchrone leren en lesgeven plaatsvindt.

Voor een optimale inzet van leeractiviteiten in de digitale leeromgeving is het belangrijk dat je zicht hebt op de mogelijkheden binnen Curio.